apropos syltetøy

06.07.09

joda. I’ll be back… om litt.

Filed under: hode — aproposingenting @ 09:53

jeg fant igjen skrivekløa gitt. kanskje ikke så mye kløe at den krever Eurax og andre kløestillere, men nok til at jeg fant igjen bloggen. skrivelysten hadde gjemt seg godt under sliten kropp og genrell motløyse.  rota seg bort mellom altfor fort påske og pinse og sommer og juli(!). godt arkivert under «her skulle det blitt sagt noe fornuftig men det blir det ikke» og «mangel på hjerne og iq og fantasi».

de siste måneden har gått med til sluking av bøker. uhorvelige mengder med bøker…. gjen-lesing og nyheter. og den som rydder i bokhyller finner gull: stabelen ved siden av senga og på stuebordet av «bøker jeg burde lese»  nærmer seg ras-fare-varsel-nivå. dette er ting jeg har hatt i hylla fra før. som dukka opp og ropte «TITT-TEI» og krevde oppmerksomhet. ryddinga tok tid… altfor ofte ble jeg distrahert. av en fotobok med svart-hvite portretter jeg forsvant inn i. av en novellesamling jeg bare måtte lese litt i. av en rar bok jeg ikke helt skjønte hvorfor jeg hadde men som jeg etter å ha bladd litt plutselig huske hvorfor jeg anskaffa. jeg er fryktelig glad i bøkene mine.

så: jeg lover ikkeno, men krysser fingre og tær for at det blir litt mer oppdatering. kanskje.

i mellomtiden:

choices

(bilde fra Flickr)

1 kommentar »

  1. Å, det er så deilig å komme inn i en sånn sluke-bøkerperiode. Jeg var nettopp i en sånn en, leste et par-tre bøker i uka nå i sommer.

    Kommentar av Kathleen — 06.08.09 @ 11:35


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

