apropos syltetøy

11.02.09

om skrivesperre

Filed under: funderinger,hode — aproposingenting @ 13:10

det er så mye som skjer livet mitt nå. store forandringer og ting som snur og vender på seg. og folk som dukker opp i hodet mitt og ikke gir slipp. folk som jeg for ett år siden ikke ville ha sett på/tenkt på/lekt med. men som nå er til konstant forvirring og årsaken til at jeg ikke får gjort noe som helst på jobb. faller ut i tankespinn og «hva hvis» og finner ikke ut av hva jeg egentlig burde ha i hodet.

og burde skrive.

men fra å være dyster og bitter og depressiv og svartkledd og generelt lei av alt til den jeg er nå….. spranget er så langt. milevist. høyt over og langt vekk. livet er absolutt ikke rosenrødt. og det er heller ikke målet. jeg er fullt og hellig overbevist om at den som hevder at livet er en lek, lyver.

men at man kan leke litt i det livet man har… det tror jeg på. og akkurat nå vil jeg leke. fnise og rødme. og bli målbundet og ikke finne ordene og bare si dumme ting og forbanne det etterpå fordi jeg burde få til å si noe smart og frekt og minneverdig. i stedet plumper jeg ut med ordet » dust» i tre setninger etter hverandre og har mest lyst til å bare grave meg ned. «dust»… jeg som er voksen og flink med ord og språk og en rimelig knallhard språk-nazi.

og jeg faller i staver og bilder som dette: precious_09013114

og dette:

precious_080605041

og synes ting er vakre, liksom.

jeg.

!

1 kommentar »

  1. Du morsomme dame! Ja, vi skal ta en kaffe veldig snart. Klem!

    Kommentar av Mettemor — 12.02.09 @ 10:26


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

