apropos syltetøy

19.11.08

den fallende mannen

Filed under: funderinger — aproposingenting @ 12:19

jeg har med vitende og vilje unngått mye av det som står skrevet i papirform og på nett om den dagen i 2001 da to tårn falt sammen. en stund etter hadde jeg en altfor morbid fascinasjon på alt og alle og bilder og text etc. til slutt orka jeg ikke mer og bestemte meg for å unngå det med vilje. det er nok faenskap i verden om man ikke skal insistere på at hjernen skal forholde seg til røyk og brann og døde kropper i biter.

men ett bilde har satt seg fast. det av den fallende mannen. med en så intens ro lar han seg falle.

og jeg har hørt flere historier og lest mange reportasjer om hvem han var. men i dag kom jeg over den beste. skrevet om fotografen som tok bildet. som også er samme mann som tok bildene av en døende Robert Kennedy.

les og grin.

det er lov.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

