apropos syltetøy

18.11.08

ingenting å være redd for

Filed under: hode — aproposingenting @ 18:02

min redsel er en fysisk greie. tilstand.
kvalme. svett. svimmel. hjertet har sin egen agenda og løper så fort at kroppen ikke rekker å følge etter.
tankene tar ferie og reaksjontiden  på alt og ingenting dobles, triples.
hodet er fullt av bomull og vil ikke virke. ordboka er tom.
hendene skjelver. likeså stemmen, hvis ordene i det hele tatt klarer å trenge seg forbi klumpen i halsen.
øynene er store. svarte. vidåpne.
musklene rykker til og glasset som skulle settes i skapet ender i vasken. knust.
en høy lyd åpner tårekanalene.
en uvant lukt følges av oppkast.

dette er angst.
dette er dagligdags.
vanlig.
standard.

så ikke fortell meg at det ikke er noe å være redd for. jeg vet det. hodet mitt vet det.
det er bare å gå ut. jada. absolutt.
hva jeg er redd for? alt. ingenting.

men kroppen har ikke skjønt det.
og koblinga mellom hode og kropp er plaga av strømstans og for lite lagringsplass.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

