apropos syltetøy

05.09.08

225 kroner! for en utskrift?

Filed under: funderinger — aproposingenting @ 09:30

av forskjellige grunner – som ikke er interessante i denne sammenhengen – måtte jeg i går ha en utskrift fra de tre siste månedene fra kontoen min i en herværende bank som rimer på krokus.
min konto i denne banken ble opprettet av farfar som en dåpsgave for ganske nøyaktig førti år siden. dette vil si at jeg har vært trofast kunde i «Krokus» Bank i 40 lange år. riktignok har ikke kontoen alltid inneholdt så veldig mye kronasjer. til tider har den vel også vært overdratt eller helt tom. men jeg ser på meg sjøl som en stødig kunde. ihvertfall der.

så sjokket var derfor rimelig stort da jeg i går sto i Søndre gate foran en skranke og ba om utskrift. tilsammen skulle det vel bli ca ti ark. av billigste sort papir. svart-hvitt. med text som allerede lå inne på min konto og som skrankedama med et par tastetrykk kunne få ned på papiret. 225 kroner i gebyr. to-hundrede-og-tjuefem kroner! det blir over tyve kroner pr side det! så mye koster det vel ikke engang for flerfargeutskrift på Øien & Indergaard (korreks mottas med takk skulle dette være feil).

med haka i gulvet og spørrende blikk fra meg kommer det fra ‘trisa bak disken: med egen printer kunne jeg ha skrevet ut gratis. nettbank etc.

mine ti surt utskrevne, og betalte, sider med ut og inn av konto skal rammes inn til skrekk og advarsel: gebyrhelvetet lever i beste velgående og bor i Søndre gate.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

