apropos syltetøy

04.08.08

om å samle på ting

Filed under: funderinger — aproposingenting @ 08:36

jeg samler på bilder jeg finner på nettet. høyreklikk og save as. og samlemappa på den bærbare inneholder i skrivende øyeblikk over tusen bilder.
ansikter, farger, natur, plakater, reklame: jeg er lettlurt mht hva jeg liker. fanger det blikket mitt, eller er «vakkert» (uten at jeg helt kan definere hva «vakkert» er), lagrer jeg det til senere bruk. senere bruk er inspirasjon for å skrive, og har man tilgang til en ok fargeskriver og lett glanset papir er bruk-og-kast-kunst for en kortere periode i boks. copyright-spøkelset er jo der. og jeg har absolutt ikke oversikten over lover og regler, skrevne eller uskrevne, om dette. men jeg mener sjøl at så lenge jeg kun bruker det innenfor hjemmets fire vegger og ikke publiserer, er det ok. men skal jeg bruke bildene her blir det oppgitt hvor jeg har tatt/lånt dem fra.

en av favorittene for øyeblikket er fotografen Michael Kenna. jeg falt først for bildene hans av trær og arkitektur-detaljer i vinterlandskap. nesten svart-hvitt, kun med noen fargetoner så vidt synlige. enslige, bladløse, vridde trestammer.
senere har jeg oppdaga andre sider av ham, dog like dystre.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

